Tack Emil i 7:an som fixade våra inlämningsmappar i GoogleDrive

I en tid då en omläggning av elevkonton i GoogleDrive har ökat det administrativa arbetet för Sollentunas lärare lyckades du, med några enkla klick, spara flera timmars jobb åt mig.

Både elever och lärare  har drabbats av omläggningen. Elevarbeten har försvunnit och våra mappsystem har lämnats i en enda röra hos eleverna. Jag var exempelvis helt inställd på att tvingas dela om alla mina individuella inlämningsmappar till eleverna, eftersom ägarskapet till mapparna hade flyttats vid omläggningen. Men då kom Emil som en räddande ängel. Det visade sig att inlämningsmapparna inte alls behöver delas. Istället kan eleven gå in i delningsinställningarna under dela i den aktuella mappen och flytta ägarskapet från hen till mig. Vips fungerar det igen. Detta kan relativt enkelt göras under en lektion.

Tack för tipset Emil! Du räddade min dag 🙂

Kommentera

