Digitala skollyftet drar igång

Följ kursen på deras hemsida. Om jag förstår saken rätt deltar man så mycket som man har lust och hinner. Mitt tips är vi håller koll på hemsidan och tipsar varandra när något extra intressant dyker upp. Först ut är Stefan Pålssons intervju med Anne Marie Körling När jag länkar dessa prominenta personer påminns jag om hur mycket spännande det finns att kika på. Stefans Omvärldsblogg måste kollas upp lite då och då. Nu hade han exempelvis skrivit om en webbaserad MOOC för bedömning, läs läs :).

2 thoughts on “Digitala skollyftet drar igång”

    1. Jag tror att tanken är att det ska vara olika teman men också handla om vad deltagarna vill. Det är en öppen web-kurs så vi får väl se vad det blir.

      Gilla

Kommentera

